Välj sida

Kategori: Sjuntorps IF herr

Ny lagledare SIF Herr, Daniel Wallstedt

Daniel Wallstedt.Den andra, nya lagledaren till herrlaget inför nästa säsong har också kopplingar till Sjuntorp sedan tidigare och heter Daniel Wallstedt. Läs mer om Daniel och hans tankar här nedan. Namn: Daniel WallstedtÅlder: 28 årBor: Trollhättan, SkoftebynJobbar som: ElteknikerTidigare klubbar som spelare/ledare: Sjuntorps IF  Varmt välkommen till herrtruppen som ny lagledare Daniel. När frågan kom gällande detta uppdrag hur gick dina tankar då?- Tänkte direkt att jag kommer ha ett roligt år framför mig. Var inte något större för mig att tänka på utan detta är något jag ville testa på! Vad var det som gjorde att du tackade ja?- Roligt att få vara med och bidra för klubben samt att man känner flera sen innan. Man har ju sett vilken gemenskap som finns så klart man vill haka på här! Hur skulle du beskriva dig själv som ledare?- Rak och ärlig men framförallt engagerad och stöttande. Jag tror på att skapa en positiv stämning där alla känner sig delaktiga. Fyra snabba:Favoritlag: Arsenal FCMålsättning för säsongen: Vara med och kriga i toppen!Bästa fotbollsminnet: Det är nog en regnig B-lagsmatch när William Käkele halvsnubblar fram ett skott från mittcirkeln och gör mål. Fortfarande oklart ifall det var meningen att skjuta eller lägga en djupledspassning.Drömförvärv till Sjuntorps IF inför säsongen 2026: Hade varit mäktigt att se Tobias Berntsson trä på sig den blåa dressen och näta nere på vallen igen!  Vi hälsar Daniel varmt välkommen till Sjuntorps IF.  Sportchef Daniel Engdahl kommenterar de båda nyförvärven på tränarsidan:Undertecknad samt övriga i tränarstaben fick omgående ett positivt intryck av dessa båda goa gubbar (Jesper och Daniel). Vi är mycket nöjda över att vi lyckats knyta till oss dessa lagledare och ser fram emot en mycket spännande säsong. 

Läs mer

Ny lagledare SIF Herr, Jesper Berntsson

Jesper Berntsson.Sjuntorps IF kan med glädje meddela att herrlaget har knutit till sig två nya lagledare där den förste, som presenteras här idag, är Jesper Berntsson.Läs mer om Jesper och hans tankar nedan. Namn: Per Åke Jesper BerntssonÅlder: Typ 36?Bor: SylteJobbar som: StuderandeTidigare klubbar som spelare/ledare: IFK Trollhättan som ungdomsspelare, Skoftebyns IF som ungdomsledare, Sjuntorps IF som ungdomsledare, FC Bollteori som spelare, Upphärads IS som spelare, GAIS Futsal som ledare  Varmt välkommen till herrtruppen som ny lagledare Jesper. När frågan kom gällande detta uppdrag hur gick dina tankar då?- Tack! Jag blev både överraskad och hedrad när man hörde av sig. Hade pratat lite löst om att stötta Herr-U den kommande säsongen och tänkte spontant att det lät som två förenliga åtaganden. Har ju rötter här ute och Sjuntorp har med åren kommit att bli mig varmt om hjärtat, så det känns som hemma att traska omkring nere på Vallen. Det ska bli väldigt spännande att få vara med och möta en del av de utmaningar som väntar Sjuntorps IF 2026! Vad var det som gjorde att du tackade ja?- Det var egentligen en s.k. ‘no-brainer’ om jag ska vara ärlig. Det enda som gjorde att jag tvekade var att jag bara någon dryg månad tidigare hade åtagit mig ett uppdrag för futsalsäsongen 25/26 och att jag därför kommer att missa delar av försäsongen, men det försäkrade mig både Ken och Alexander om att det inte skulle vara något problem. Möjligheten att Ozzy skulle kunna få lära mig hur man vränger kläder under säsongen var ganska lockande också, får jag erkänna. Hur skulle du beskriva dig själv som ledare?- Oj, det vet jag inte om jag vågar mig på… men jag gillar att vrida och vända på saker och har fortfarande en barnslig nyfikenhet till livet. Brukar ha en hyffsad blick för att plocka upp smådetaljer och har en stark övertygelse om att det finns en edge att hitta i samtal kring sådana. Fyra snabba:Favoritlag: GAISMålsättning för säsongen: Hoppas kunna medverka till ett utökat samarbete mellan Herr-A och Herr-U, och ändå hinna vara publik när SUÅ spelar matcher.Bästa fotbollsminnet: Avgörande kvalmatchen till Allsvenskan 2005, Landskrona-GAIS, där en 42-årig Roland Nilsson sätter in sig själv i startelvan för att hantera en skadesituation i laget. Riktigt go hemresa!Drömförvärv till Sjuntorps IF inför säsong 2026: Ronaldinho, men kan nöja mig med att Ozzy förlänger.  Vi hälsar Jesper varmt välkommen till Sjuntorps IF.  

Läs mer

Stort tack Krister för din roll som tränare

Krister Andersson.Sjuntorps IF vill som förening rikta ett stort tack till Krister Andersson som valt att kliva av som tränare i herrlaget inför nästkommande säsong. Krister har bidragit till föreningen med en oerhörd kunskap, glädje och engagemang. Han driver alltid på spelarna, både från sidlinjen och från planen, för att få alla att prestera på topp. Underbart att se den energi som detta har givit laget.Även om Krister nu lämnar rollen som ledare är förhoppningen att han ska fortsätta som spelare även under nästa säsong, efter att futsal-säsongen är avslutad. Något som vi alla är mycket glada för.Stort tack för dina insatser i tränarrollen Krister!

Läs mer

Tränare SIF Herr 2026

Tränare som förlänger även 2026.Sjuntorps IF är mycket glada och stolta över att redan nu kunna meddela att Johan ”Båten” Andersson, Alexander Karlström och Joakim Eriksson fortsätter att leda och utveckla herrlaget även nästa säsong i division 4. Det gedigna arbete som lagts ned under flera säsonger fortsätter därmed att byggas vidare på i division 4, där Sjuntorp är tillbaka igen till 2026.Vi ser med tillförsikt fram emot att få följa hur laget formas, utvecklas och förstärks inför de nya utmaningarna. Förberedelserna inför nästa säsong är redan i full gång. Sportchef, Daniel ”Baron” Engdahl, kommenterar förlängningen med tränarna: Jag är förbaskat nöjd med att vi lyckades behålla Karlström, Båten samt Jocke ytterligare en säsong. Föreningen och framförallt spelarna i laget ville inget annat att förlängning skulle ske. 

Läs mer

Sjuntorps IF avslutar snyggt vinner 6-1!!

Kramkalas efter gött mål!!Sjuntorps IF krossade Elmer/Fåglum! Sjuntorps IF är sedan ett tag klara för spel i division 4, idag så visade vi att dessa spelare som krossade motståndarna ute i Fåglum blir att räkna med även under kommande säsong i division 4. Härligt jobbat grabbar. Inför match:Det är vinst som gäller, vi ska nå 51 poäng och avsluta snyggt. Vi ska åka hem med 3 pinnar. Lite överraskande så är det hemmalaget som tar ledningen med 1-0 i matchminut 21 målskytt Albin Adolfsson.Som många gånger förr så kommer vi igen och kan kvittera i matchminut 29, målskytt Oscar Fransson. Matchminut 37 och vi får straff. Fram kliver Frasse och dunkar in sitt andra för dagen, vi leder 1-2. Vi närmar oss pausvila men är ej nöjda, mer mål vill vi göra och det kommer i matchminut 45, Liam Andreasson sätter 1-3! Där satt den Liam, gött! Andra halvlekInbytte Marcus Nilsson gör omgående 1-4 och rullgardinen ner. Nu matar vi på och kan spela ut ännu mer.Mer kommer, 1-5 målskytt Niklas Wallstedt 64 minuten. Ännu en inhoppare, Edwin Wickelgren får måla innan domaren blåser av matchen. Målet 1-6 kommer i 86 minuten. Kul för Wickel att göra sitt första seriemål, hoppas på fler kommande säsong.Sjuntorps IF vinner matchen med 6-1!Skribenten var ej på plats och såg matchen men gläds med spelarna/ledarna för en fin insats.Extra kul att unge målvakten(17 år) Wiljo Toresten gjorde sin debut i kassen då Hansen var skadad. Bra jobbat Wiljo. Nu firar vi dagens seger samt att vi gjort en bra insats under säsongen som gått. Snart laddar vi om batterierna inför kommande division 4 spel och då ska vi bli att räkna med boys.Det kan bli en hel del roliga lokalderbyn och då ska vi tillsammans visa hur bra vi är. //Daniel Engdahl  

Läs mer

Tung förlust mot Råda!

Sjuntorps IF förlorade bortamatchen mot Råda BK med klara 4-0!Kort om matchenHemmalaget skapar omgående en bra målchans då deras gubbe i bra läge avslutar utanför, matchminut 1.Minuterna senare och vi med bra skottläge, Frasse avslutar men målis räddar.8 minuten och Anton Pettersson nickar utanför.Det händer en hel del inledningsvis och mer skulle komma då hemmalaget i matchminut sätter ledningsmålet, 1-0.Deras nummer 11 får kalasträff med vänsterfoten.13 minuten och vi är nära att kvittera. Frasse slår en frispark mot bortre, Lundin är nära kvittering men bollen över.33 minuten och nytt bra SIF anfall men idag så ville det sig inte riktigt för oss. Återigen är det Lundin som avslutar men får bollen över.38 minuten hemmalaget utökar sin ledning till 2-0. En något svag pass från backlinjen bryts och de ställer om blixtsnabbt och gör mål på oss.Hemmalaget har ytterligare ett vasst läge innan domaren blåser för pausvila. Andra halvlek  Hemmalaget inleder bäst och nära att utöka omgående men inget mål den gången.3-0 kommer istället i matchminut 52 då en boll slås över vårat försvar, deras målkung kommer fri och chippar in bollen över Hansen. Kalldusch!Hemmalaget fortsätter att vara livsfarliga i sina omställningar och ytterligare frilägen uppstår, Hansen räddar.60 minuten och vi utför flertalet byten.Vi kämpar och sliter men deras försvar blockar de avslut vi har, de fanns ett par lägen som kunde resulterat men deras försvar gjorde det bra.70 minuten och matchtavlan visar nu 4-0, tungt! Deras nummer 21 blir frispelad och rullar in bollen i det tomma målet.Vi jagar ett mål på Rådavallen men idag så ville det sig inte alls.Vi förlorar dagens match mot ett duktigt Råda BK.Vi får deppa idag och ta nya tag i veckan. Vi kommer igen.//Daniel Engdahl 

Läs mer

Lundin matchhjälte, 3 nya pinnar in på kontot!!

Sjuntorps IF vinner dagens hemmamatch mot Ardala som kämpar i botten av tabellen med 2-1 efter ett sent avgörande mål av skyttekungen Victor Lundin. Vårmötet mot Ardala i våras var en jämn kamp där vi vann med 1-0, målskytt då Linus Öberg, det kommer bli tuff kamp idag med. Kort om matchen:6 minuten och vi skapar matchens första heta målchans, Bennhage från sin högerkant spelar in bollen mot boxen där Alvin avslutar ett skott som målis räddar till hörna.12 minuten och vi får frispark. Frasse slår den, det blir farligt. Kapten Grönvall är framme och oroar, Thorén får bra skottläge men skjuter över.Vi med stort bollinnehav får utdelning i matchminut 23 då Krister Andersson ger oss ledningen med 1-0. Oscar matar in en boll som målis boxar ut och då trycker Krille in vårt ledningsmål via stolpen.Vi har ytterligare lägen att göra mål under första halvlek. Lundin har ett bra avslut som målis räddar, returen i bra läge skjuts över av Ottosson.1-0 i paus.Andra halvlek:Kalldusch i matchminut 51 då gästerna kvitterar till 1-1, målskytt Elias Hedrönn, Hansen chanslös. Efter kvitteringen så trycker vi på för att återta ledningen. Vi har mängder med hörnor och det blir farligt på i stort sätt samtliga, bollen vill inte in..Ardala är i matchminut 62 mycket nära att ta ledningen, Thorén missar en pass och gästerna kontrar snabbt, tur för oss är att deras avslut sitter utanför stolpen.Vi jobbar på och utför flertalet byten. Matchklockan tickar på väldigt snabbt och en blir så nervös på läktaren, ska inte segermålet komma?78 minuten, inbytte Marcus Nilsson rivs ner i straffområdet, straff ropar flera men domaren pekar på hörna, vi kämpar på..86 minuten Mååååål 2-1 Victor Lundin, så jaaa.Vi med frispark, återigen är det Frasse som matar in den, bollen via Kristers fot/ben letar sig fram till måltjuven Lundin som är på rätt ställe och då trycker han dit sitt 14:e seriemål för oss. Vi leder och nu ska vi hålla detta.?Ardala som gjorde en fin insats lyckas inte komma ikapp eller nå en kvittering.Vi vinner matchen med 2-1! Så jäkla gött.Sammanfattning: Vi har ett stort bollinnehav under första 45 och bör göra ett mål till men så kommer kvitteringen i andra och det blir nerv i matchen. Tycker vi förtjänar segern,  totalt sätt skapar vi fler hetare målchanser än gästerna och vinner tillslut rättvist.Spelarberöm: Jämnt lag men extra plus idag går till kapten Magnus Grönvall. Bra jobbat gubbe:)Laget som startade mot Ardala:Hansen(Mv)BennhageThorén (77)Grönvall(K)OzzyPG (77)KrilleFrasseOttosson (60)Anton PLundinErsättare:Marcus Nilsson (60)Alexander Karlström (77)Niklas Wallstedt (77)Linus ÖbergKristoffer CvetanovskiToni JohanssonOBS! Den unge talangen/junioren Kristoffer Cvetanovski fick idag ingen speltid men det lär komma, här finns det potential och speltid kommer, kämpa på du är grym..Nästa match sker kommande helg, Råda BK borta. Då jagar vi 3 nya poäng. Fira idag gubbar, ladda om imorgon..//Daniel Engdahl    

Läs mer

Derbyseger mot Somaliska FK Trollhättan!!

Sjuntorps IF tar under lördags eftermiddagen en mycket viktig tre poängare då man besegrar hemmastarka Somaliska FK med 5-1 på ett soligt Granngårdens IP. Sjuntorps IF vet att matchen kommer bli tuff, Somaliska har imponerat under höststarten då de spelat oavgjort mot Bosna samt IFK Emtunga, snart avspark. Vi tvingas göra ett par ändringar i startelvan sen sist hemmamatch mot Skoftebyn, en som var tillbaka i startelvan var Krister Andersson och det skulle bli hur bra som helst, en grym spelare som visade vägen till dagens seger. Första halvlek är jämn. Hemmalaget får ett friläge efter bolltapp från oss i matchminut 20. Deras gubbe kommer fri mot David Hansen men vår målis som så ofta räddar frilägen gör det igen, grym räddning där David den var viktig.Nere på vallen under vårmötet var vi effektiva på fasta situationer, något som vi förhoppningsvis skulle vara även idag.25 minuten och vi får hörna. Oscar Fransson(rivjärnet) tar hörnan och slår in den. Krister Andersson förvaltar hörnan på bästa sätt då han nickar in vårt ledningsmål 0-1, så snyggt!Vi har ytterligare något bra läge att utöka innan pausvila. Frasse har ett vasst skott som målis räddar även Lundin vår målkung har ett läge att utöka.Vi leder med 1-0 efter 45 minuter, det är jämnt.Andra halvlekHemmalaget Somaliska som är väldigt passningssäkra och spelskickliga inleder halvleken klart bäst. Inledningsvis så får vi träna mycket försvarsspel och gör det bra. De har mycket boll men kommer ej fram till riktigt farliga målchanser. Detta tack vare bra försvarsspel från oss. Kul att se Ozzy Hilmersson tillbaka i försvaret där han tillsammans med övriga gör det riktigt bra.63 minuten och vi får frispark med möjlighet att slå den in mot boxen. Oscar Fransson tar den, slår den perfekt in mot målisens område, Krister Andersson når högst och nickar in sitt andra mål för dagen. Får vibbar från Rumänien matchen 94.. Vi leder 0-2, så gött.Hemmalaget vägrar ge sig och jagar reducering. Matchminut 69 och de får kanonläge att reducera men träffar ej rätt, avslut utanför.Vi har fyra gubbar på bänken som alla kommer in under andra halvlek och gör det riktigt bra. 77 minuten och min grabb säger samtidigt som jag antecknar, såg du den passen. Krister Andersson slår en underbar krossboll mot Frasse som i sin tur slår bollen in mot Victor Lundin som tjusigt sätter vårt 0-3, vilket anfall, vilket mål.. Nu mår man gott från kanten och vill se mer och det skulle man verkligen få se. 80 minuten inbytte Niklas Wallstedt vinner boll på mitten och serverar den till Krister Andersson som med högern från ca 30 m drar till med högern, bollen seglar in över en chanslös målis, secket mål. Det är Krille och Wayne Rooney som gör dessa strutar, vi leder 0-4. Vi har kontroll på grejerna men så händer det att vi slarvar lite under slutet av matchen vilket gör att hemmalaget kan reducera till 1-4.Inbytte Ludwig Skoglund som fick chansen att spela på topp under andra halvlek, rivs ner i slutet på halvleken. Vi får straff!Linus Öberg som kommit in igen under andra halvlek tar straffen.Straffen räddas av målis men Alvin Ottosson tar hand om returen och skickar in bollen i nättaket. Vi leder 1-5!Vi vinner dagens svåra borta match med stora siffror och gör det riktigt bra. Matchen var länge väldigt jämn men vi var väldigt effektiva på fasta situationer och gjorde en grym laginsats.Laget som startade:HansenGurraOzzyGrönvall(K)BjelkenÖbergFrasseKrillePGLiamLundinAvb: Skogis, Robban, Nicke, Alvin samt Toni(mv)Bra med speltid på alla ersättare.Spelarbetyg:Alla i laget gör en grym lafinsats, extra plus går till Krille Andersson, Oscar Fransson samt Victor Lundin. Njut kvällen, det ska jag göra. //Daniel Engdahl  

Läs mer